2010. január 31., vasárnap

Zöldséges bulgur

Pár napja találtam rá a bulgur nevű csodára az egyik bolt biorészlegének polcán. Gondoltam, biztos jó lesz valamire. A bulgur búza, hogy pontosan mit tud, stb., guglizza mindenki ki magának, és is így tettem, meg itt egy jó nosalty link is.

Van egy halom recept persze, de ma úgy éreztem, fejből dolgozom. Így került bele bab, lencse, cukkini, meg hagyma, mert az mindenbe kell. Iszonyat mennyiség lett, szóval ha valaki kér egy dobozzal, jelentkezzen!

Zöldséges bulgur

bulgur a fazékban

Hozzávalók:
1 zacskó bulgur
1 fej hagyma
1 cukkini
1 marék bab
1 marék lencse
1-2 leveskocka
fűszerek (só, bors, erőspaprika, vegeta, …)
olaj

Idő: mivel a babnak sok idő kell, hallgassuk meg az X-Ray Spex Grem Free Adolescents című alapvetését, még a második CD tartalmára is sort keríthetünk.

A babot és a lencsét együtt beáztattam pár órára, majd enyhén sós vízben megfőztem. A korábbi negatív tapasztalatokból kiindulva rengeteg vizet öntöttem rá, és még így is pótolni kelllett, mire a bab megfőtt. Olajon megpirítottam a fél karikákra vágott hagymát, majd ráöntöttem a bulgurt. Fogalmam nem volt, hogy meg fog-e dagadni, vagy nem, szóval nem sajnáltam. Elvileg másfél-kétszer annyi víz kell rá, mint a búza, én érzésre adagoltam. Persze szépen megdagadt a cucc, szóval nem volt könnyű kevergetni a nagy mennyiséget. Beledobtam egy leveskockát, meg mindenféle fűszereket találomra (só, bors, vegeta, meg ha már van, egy szép szárított erőspaprika). A cukkinit fél karikákra vágtam, majd azt is beledobtam. Amikor már kezdett megfőni az egész (15-20 perc elvileg), belekevertem a megfőtt lencsés babot. Még pár perc kavargatás, aztán kész. Elég király lett, azt kell mondanom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése