2010. január 25., hétfő

Vegan majonéz

Először is szeretném leszögezni, hogy az itt közölt recepteket nem feltétlenül tartom egészségesnek. A vegan étrend nem épp természetes, és bár én eszem néha tejterméket is, ma éreztem úgy, hogy egy pár napig fogok B vitaminokat is szedni. Elvileg minden pótolható növényi forrásokból, de a B12 vitamin nagyon ritka. Van egy halom cikk a neten, érdemes elolvasni, miben mi van, hogy lehet pótolni a vasat, B vitamint, stb. Továbbá egyre több helyen olvasom, hogy a szója sem épp egészséges. Ennek ellenére én elég sokat eszem, de a tejről, húsról is lehet ezernyi oldalt olvasni, hogy mennyire károsak. Szóval kb. mindegy mit eszik az ember, idővel úgyis beledöglik. Így legalább kevésbé ártok az állatoknak.

Holnap mirelit kaja lesz, de hogy a mai nap se maradjon bejegyzés nélkül, gondoltam kipróbálom végre a vegan majonéz elkészítését. Elég sok recept van a nemzetközi neten, magyar bejegyzést már sokkal kevesebbet találtam a témával kapcsolatban. Lehet csinálni szójatejből, yofuból, sőt babból is, utóbbit érdemes lenne egyszer kipróbálni. A következő verzió tofuból van, és megint nagyon sok lett. A hozzávalókat érzésre lehet adagolni, tofuból egy fél kocka is elég. Az eredménynek megmaradt a nyers tofu mellékíze, de a majonéz jelleg is stimmel.

Vegan majonéz

a hagymakarika is vegan!

Hozzávalók:
tofu
kristálycukor
mustár
olaj
citromlé
ecet
fokhagymakrém

Idő: pillanatok alatt kész, hallgasd meg hozzá a Surf Nazis Must Die Anti Everything lemezét, mire lemegy, a majonéz is kész.

A kristálycukrot mustárral és olajjal kevertem, adagoltam hozzá kevés citromlét, ecetet és fokhagymakrémet. A tofut vízzel turmixoltam, hogy majonéz szerű állaga legyen, majd az előbbiekhez kevertem. Aztán még mindenből adagoltam hozzá, hogy minél inkább emlékeztessen a majonézre. Nem lett rossz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése