2010. január 10., vasárnap

Currys zöldség banánnal

Tegnap megtudtam, hogy egy kedves punkrocker társam anyukája is olvassa a blogot, és már főzött is belőle, ez igazán megtisztelő. Igyekszem mostantól kerülni az ordenáré kifejezéseket.

A következő receptet csak perverzeknek ajánlom! Linkeltem ide jobbra a No Salty című oldalt, elég komoly főzős community site-nak tűnik, a legjobb a hűtő funkció benne, betáplálod, mi van otthon, megmondja, mit főzz. A hét végén vettem egy karfiolt meg egy brokkolit, a No Salty pedig kidobta ezt a receptet. Mázlim volt, minden alapanyag (vagy helyettesítő) volt itthon, még banán is. Curry-t is vettem végre pár napja. Én évekig azt hittem, hogy a curry valami növény, amit ledarálnak és abból lesz a curry por, de ma már tudom, hogy valójában a kurkumától sárga és van benne még mindenféle, mert valójában ez egy fűszerkeverék. Az indiai vegeta, vagy mi.

A no salty-s recept módosított verziója következik, a fotó béna, az eredeti se sokkal szebb.

Currys zöldség banánnal


Hozzávalók (jó sok lesz):
1 karfiol
1 brokkoli
1 répakonzerv (csak ez volt otthon, nyers répa is jó)
1 hagyma (lilát használtam, mert az menő)
fél póréhagyma (ez maradt múltkorról, újhagyma ilyenkor ritka)
3 banán
olaj
3-4 dl yofu (vagy amennyi maradt az előző napokról)
fűszerek (só, curry)

Idő: viszonylag gyorsan megvan, én a Malachi - Wither To Cover The Tread lemezét hallgattam meg hozzá, sötét cucc, ilyen kajához teljesen illik.

A felkockázott hagymát olajon pároltam, megsóztam, majd rádobtam a szétszedett karfiolt. Ha nyers a répa, az is mehet, nekem már főtt volt, szóval csak a végén raktam bele. Kis víz is kell a pároláshoz, ezt eléggé túlzásba vittem, állt is a gőz a lakásban rendesen. Aztán beledobtam az ugyancsak szétszedett brokkolit és a szeletelt banánt. A banán az gyorsan szétfő, csak az ízbe játszik be. Kicsit később rádobtam a karikázott póréhagymát a répával. A yofut összekevertem jó sok curry-vel, majd ráöntöttem az egészre és kavargattam még egy darabig. Érdekes lett az eredmény, de nem rossz. Rizzsel fogyasztandó, vagy amivel akarod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése