2010. január 5., kedd

Mit kenjek a kenyérre? 1. - Avokádó

Eljön az idő, amikor a húsos felvágottakat már nem fogyasztó punk-rocker megunja a sajtos kenyeret. Ekkor elkezd kutatni, mi mást lehetne enni. Megpróbálok egy sorozatot összerakni ezekből, mindig egy tippet adva. Szerintem alapszabály, hogy legyen íze a kajáknak, ezért jók a mindenféle ízesítő kenőcsök, pl. piros arany, gulyáskrém, torma, mustár, stb., ezek mindig kenhetők kenyérre. Aztán mindig jó, ha van friss zöldség, ami feldobja a kaját, télen pl. király a retek, az uborka vagy a paprika. Mindig fasza egy kis hagymával vagy erős paprikával feldobni a kaját. Ezek az általános tippek, aztán jönnek a különböző zöldségkrémek, műfelvágottak, stb., amiket majd próbálok ebben a sorozatban összeszedni, elsőként ajánlom az avokádót, ami a vegetáriánusok/veganok nagy barátja. Én nem szoktam krémet készíteni belőle, simán szeletelhető tortaként vagy ahogy akarod, a szeleteket kenyérre dobva és rendesen sózva, borsozva remek reggelit/vacsorát lehet belőle összehozni. Nem olcsó, de egy nagyobb darab akár hetekig is elég lehet. Akkor jó, ha már puha, de még nem rohadt szét. Lopok egy képet is hozzá a netről, ilyen:

7 megjegyzés:

  1. Epp plöttyesztek egyet szorgalmasan a konyhapulton. De abbol krem lesz, sok hagymaval! :-)

    VálaszTörlés
  2. Üdv!
    kíváncsian várom a sorozatot. Nekem a házi mogyorókrémmel ki is merül a tudományom.

    VálaszTörlés
  3. Koszi, igyekezni fogok, kovetkezo tervem a vegan korozott.

    VálaszTörlés
  4. Bar a hazi mogyorokrem receptjet atdobhatnad. :)

    VálaszTörlés
  5. (nem saját találmány, most sajna nem találom hol olvastam)
    nagyon egyszerű:
    én úgy szoktam, hogy ledarálom a natúr földimogyorót, diót és ha van itthon akkor mandulát is (ízlés kérdése, kb. fele-fele dió és mogyoró szokott lenni )
    kis adag natúr kakaóport keverek hozzá(épp csak annyit hogy kapjon egy kis sötét színt a cucc)
    ezt az egészet mézzel összedolgozom(annyi kerül bele, hogy kenhető legyen a massza,
    esetleg egy kis vízzel rá lehet segíteni)
    akinek igénye van rá, tehet bele margarint vagy tejet
    én nem szoktam, ráadásul a margarintól hűtőből kivéve nem kenhető
    sokáig kell vacakolni a dió és mogyoró feltörésével
    a zeneválasztást rád bízom:)

    VálaszTörlés
  6. itt az eredeti:
    http://www.mindmegette.hu/mogyorokrem.recept

    VálaszTörlés