2010. január 11., hétfő

Krumplis pogácsa vegan módra

Ezt tegnap este csináltam. A hét végén kell sütnöm valamit a kollegáimnak, de mivel még soha nem csináltam pogácsát, próba jelleggel csináltam egy kisebb adagot magamnak, így még lehet javítani az “éles” helyzetben. Két recept szolgált alapul, a No Salty-ról ez a burgonyás pogácsa és Tacskó Muki vegan hagymás pogácsája. Utóbbiból azt tanultam, hogy simán lehet tojás vagy akár élesztő nélkül is sütni. Az élesztővel mondjuk nincs bajom, az csak gomba, kutatásaim arra az eredményre jutottak, hogy az élesztő vegan. A legközelebbi recept már jobb lesz, mint ez, ajánlom majd azt követni, de már erre is büszke vagyok, szóval posztolom.

Krumplis pogácsa vegan módra


Hozzávalók:
25 dkg liszt, fele fehér, fele teljes kiőrlésű rozs (a mennyiségek persze csak érzésre mentek)
2 kanál margarin
1 nagyobb krumpli
kevés élesztő
1 deci szójatej

magok
olaj

Idő: sütéssel együtt kb. fél óra, már nem emlékszem, mit hallgattam közben, valószínűleg valami ócska rádióműsort

A krumplit megfőztem, az élesztőt kevés szójatejben hagytam kikelni. (Érdemes meleg helyre rakni.) Összekevertem a lisztet, margarint, élesztőt, krumplit (frissen főzve remekül égette a kezem), sót. Egész jó tészta lett belőle, hagytam kb. egy órát kelni, majd kilapítottam. Gyúródeszka híján maradt a lisztezett konyhapult és a kezem, pogácsa szaggatásra pedig egy feles pohár. :) Sütőpapírra pakoltam a szaggatott pogácsákat, olajjal kentem meg a tetejüket, majd magokat szórtam rá. Sütöttem 15 percet 220 fokon, majd még 10-et 200-on, mert ezt írta a recept. A sok rozsliszttől elég barna lett, eléggé “reform” feelingje van, a biomániákusok esznek ilyeneket, legközelebb tuti több lesz benne a fehér liszt, csak most nem volt több itthon. A krumplit lehet érezni benne, de nem túlságosan, abból is mehet bele több legközelebb. Tervezem még hagymával feldobni, ahogy Muki írja. Mivel nincs benne tojás, elég tömény, a tetejére szórt magok pedig könnyen lehullanak, nem tapadtak rá. Mindezek ellenére sikeres volt az első próbálkozás. Kár, hogy nincs, aki felzabálja az egészet, mielőtt totál kiszárad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése