2010. február 1., hétfő

Vegan sajt

Vegetáriánusoknál a veganság felé történő lépés megtétele ellen általában a legerősebb érv, hogy a sajtot nem tudná(n)k feladni. Én sajtot már nagyon ritkán eszem, próbálkozom a helyettesítéssel. Ahogy korábban írtam, már csak a sörélesztő pehely hiányzott a boldogságomhoz. Szerencsémre vegan kollégám minden hétvégén jár a biopiacra, és ma hozott nekem egy csomaggal (kösz, Csabi!:). Biobrigi blogján több hasonló vegan sajt recept is van, az egyikhez minden alapanyag volt itthon, szóval kivételesen pontosan a leírás szerint jártam el, csak egy kis kurkumát raktam hozzá pluszban, hogy sárgább legyen az eredmény. (Itt van két másik recept ugyanerre a témára.) Nyersen is sajt jellege van az eredménynek, de ma melegszendvicsen teszteltem. A melegszendvics alapja vegetáriánus konzerv krém (valójában vegan), erre kentem a sajtot. Egész szépen megsült, és az íze is érezhető volt valamennyire. A maradékból holnap megpróbálok tisztán sajtos kenyeret sütni.


És ha már vegan sajtok, itt van a két gyári cucc, amit eddig próbáltam:

A Sheese márkáju asszem ír gyártmány, kemény, és nem volt valami jó íze. Reszelve, sütve viszont király, itt pl. ezt használtam. A Cheezly talán német, sokkal inkább emlékeztet az íze az igazi sajtra. Persze egyik sem olcsó. Ezeket Bécsben vettem, itthon nem tudom, hol lehet beszerezni. Ajánlott cikk még ez, meg ez.

Ja, és átléptem az 1000-es látogatottságot, kösz mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése