2010. február 21., vasárnap

Hagymás-almás tofu

A mai recept Ilditől származik, a BioVilág blogból, ami itt jobbra is be van linkelve, csekkoljátok!

Persze kicsit személyreszabtam magamnak, hogy milyen lett, az holnap fog kiderülni, mindenesetre elég jól néz ki. A köret nálam hagymás törtkrumpli lesz, amiről egyszer régebben már írtam.

Hagymás-almás tofu


Hozzávalók:
fél fej vöröshagyma
1 fej lilahagyma
1 adag póréhagyma
1-2 fokhagyma
masfél fej alma
1 csomag tofu (füstölt, ha van)
fűszerek (só, bors, szójaszósz)
olajok (kukorica, tökmag, oliva)

Idő: vasárnap este enyhén másnaposan max 1 óra alatt össze lehet dobni, hallgassunk hozzá nyugató zenét, Bob Marley korai African Herbsman-je pont jó lesz.

Lenmagolajam nincs, mostanában kukoricaolajat használok, egész jó. Hogy mennyire egészséges, fogalmam nincs. Az olajon fél lila és fél vöröshagymát megpirítottam, majd beledobáltam a kockákra vágott tofut. A tofu lényege, hogy fűszerezzük rendesen, egyébként nem sok íze van. Nyomattam rá tehát tökmagolajat meg szójaszószt rendesen, só, bors alap, arra érdemes figyelni, hogy a szójaszósz is sós. Egy kis darabolt fokhagymát is raktam rá. Amikor a tofunak már volt valamennyi színe, rádobtam a felkarikázott póréhagymát, majd a végén az almaszeleteket is. Érdemes kis lángon fedő alatt párolni egy kicsit.

Amíg a tofuval szórakoztam, megfőztem pár krumplit annyira, hogy könnyen szétpaszírozhatók legyenek. A tofus cuccot átpakoltam dobozba (abban viszem melóba), a maradék olajhoz olivaolajat és a maradék fél lilahagymát raktam, majd a pirított hagymára pakoltam a krumplit. Megsóztam, összekevertem.

6 megjegyzés:

  1. Ahogy tanálcsoltad, szereztem szójaszószt a tofurántottához. Tényleg sokkal jobb lett, bár én a kész ételre öntöttem.

    Ez az alma adalék felkeltette az érdeklődésem. Szerintem köret nélkül is jó lehet.

    VálaszTörlés
  2. A szojaszoszt szerintem erdemes mar sutes/fozeskor hasznalni, de utolag a kajara onteni is kiraly.

    Eleg jo lett a fenti kaja, probald ki! A sok fuszer a lenyeg szerintem.

    VálaszTörlés
  3. Húúú! Jól hangzik!
    Kínaiban szoktam enni hagymás tofut, mindigis szerettem volna otthon elkészíteni. Ez olyasminek néz ki...
    Vennem kell szójaszószt...

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon jó lett! Köszönöm a receptet!
    A szójaszósz tényleg zseniális, Tamarit vettem..

    VálaszTörlés