2010. február 6., szombat

Vegan vadas zsemlegombóccal

Azt hiszem, elérkeztem konyhaművészetem eddigi csúcsára. A mai vegan vadas egyszerűen kurva jó lett. Utolsó vadas élményem kb. 5 évvel ezelőttről származik - „a szószt megeheted, abban nincs hús”. Akkor még megettem, most már nem enném. Inkább ezt, hetente háromszor. Nem bonyolult, de macerás és sokáig tart. Mindenképp megéri, próbáljátok ki! A neten ezer vadas recept van persze, ezeket kombináltam.

Vegan vadas zsemlegombóccal


Hozzávalók
1 csomag műhús, én búzából készült hamburgerhúst használtam
néhány sárgarépa
néhány fehérrépa
negyed zeller
1 kis karalábé
1 kisebb hagyma
1 krumpli
nehány gerezd fokhagyma
fűszerek (só, bors, petrezselyem, babérlevél)
1 leveskocka
1 szelet kenyér
kb. negyed kiló liszt
citromlé
fél doboz yofu
néhány kanál mustár
kevés cukor
olaj

Idő: pár órát elvan vele az ember, ajánlom hozzá a Virus 100-at, ami egy Dead Kennedys tribute album, gondolom mindenki ismeri, a maradék időre pedig a Tilos Rádiót, ami az adóváltás után már sok helyen fogható Budapesten, meg persze online is.

A műhúst sózott, kockázott, olajon pirított hagymára dobtam és kicsit sütöttem. Nem kellett sokat, mert ez már kész termék volt. Tányérra pakoltam és félreraktam. A fazékban maradt olajos hagymára dobtam a feldarabolt, megpucolt zöldségeket jó adag vízzel, szórtam bele sót, borsot, babérlevelet, néhány nagyobb darabra vágott fokhagymát, és a biztonság kedvéért egy leveskockát is. Ezt addig főztem, amíg minden puha nem lett.

Ez alatt nekiálltam a zsemlegombócnak: megfőztem a krumplit, a kenyeret kockákra vágva kis olajon megpirítottam. Petrezselymes vízben széttörtem a krumplit, összekevertem liszttel és szórtam bele egy kis sót, amikor már jó volt az állaga, belekevertem a kenyeret. Forró sós vízbe kanalaztam a gombócokat, pár perc főzés után kihalásztam őket és ezt is félreraktam kis olajba forgatva. (Tojás helyett raktam bele a krumplit és teljesen jó lett!)

A megfőtt zöldséget lével együtt átpakoltam egy tálba, kihalásztam a babérleveleket és hagytam kicsit kihűlni (ilyenkor hasznos az utcán dúló -10 fok). Két kanál cukrot egy kanál liszttel melegítettem a kiürült fazékban, majd kevés vízzel elkevertem, ez elég trükkös volt, mivel a cukor elég gyorsan karamellizálódik és megkeményedik. Turmixgépbe kanalaztam a zöldségeket kevés lével, majd turmixoltam. Az eredményt ugyancsak a fazékba öntöttem, összekevertem és kicsit még melegítettem. Vigyázz, fröcsköl! Mehet bele a yofu (tejföl helyett), a citromlé és a mustár, aztán kész. Az időközben kihűlt húst és gombócot érdemes egy kicsit megmelegíteni, aztán lehet zabálni ezerrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése