2010. március 13., szombat

Fokhagyma krémleves

Valaki kommentben kérdezte, hogy miért nincsenek leves receptek. Több oka is van, az egyik az, hogy nem tudom hogy behordani melóba. Ha valakinek van tippe jó, nem kiömlős kajahordó dobozra, az írhatna kommentet, hamarosan úgyis jön a bringás szezon, nem akarom többször a táskámba önteni az ebédet. Várom továbbá kommentben a címbeli leves nevének helyes leírási módját is. Az ötlet innen jött, nagyon szépek a képek ezen a blogon. Aztán jött Google és egy halom verzió. Általában lisztet használ mindenki, de találtam egy krumplisat, ami jobban tetszett, szóval részben ezt a receptet használtam. (Egy receptblogra copyright dumát írni nem ultrabéna dolog?)

Fokhagyma krémleves



Hozzávalók:
jópár gerezd fokhagyma
egy kisebb vöröshagyma
egy kisebb krumpli
1-2 leveskocka
2 dl szójatejszín
olaj
fűszerek (só, bors, petrezselyem, …)

Idő: Az új Streetlight Manifestot kell meghallgatni közben, és már kész is.

A zöldségeket megpucoltam, majd kevés olajban a nagyobb darabokra vágott hagymát és a felezett fokhagymákat fedő alatt kis lángon pároltam. Kis vizet is érdemes hozzáönteni, úgy kevésbé ég oda. A krumplit apró kockákra vágtam, hogy gyorsabban megfőjön és egy liter vizzel és a két leveskockával (az utolsó két bio leveskockám volt, valószínűleg egy is elég lett volna, mert elég sós lett a végeredmény) az eddigiekhez öntöttem. Szórtam még bele borsot, majd vártam, hogy megfőjön a cucc. Ha puha a krumpli, mehet az egész a turmixba (botmixerrel biztos egyszerűbb, de az nincs). Elég sűrű lett az eredmény, mert a lé nagy része elfőtt, szóval faszán ki is fröcskölt első körben a turmixolmány mindenhova, mert ledobta a fedőt, igazán nagy élmény volt. Az eredményt vízzel érdemes higítani, majd a szójatejszínt beleönteni és még pár percig főzni. A végén mehet bele a petrezselyem, meg szerecsendió, ha van (nekem nem volt). Tálaláskor különböző dolgokkal lehet feldobni a levest, én ezeket próbáltam, mind bevált:
- kockázott nyers fokhagyma, hogy még erősebb legyen az íze, meg egészséges is
- kockázott pirított kenyér
- a vegan sajt készítésekor már emlegetett sörélesztő pehely, ebben sok a B vitamin, meg olyan, mintha sajtot szórna bele az ember, tök jó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése