2010. március 16., kedd

Lencsesólet

A sólet király kaja, egyszer már próbáltam itthon csinálni, nem lett tökételes. A cégnél ettem lencséset is, gondoltam, most kipróbálom. Most sül, reméljük, ehető lett. Leginkább innen vettem a receptet, persze ez biztos nem az igazi autentikus verzió, de ez van.

Lencsesólet


Hozzávalók:
fél zsák lencse (talán negyed kg)
egy adag gersli (árpagyöngy)
egy hagyma
egy kanál liszt
2 gerezd fokhagyma
egy búzakolbász
kevés olaj
fűszerek (só, bors, paprika, erős pista, babérlevél, …)

Idő: Sok! Több órát kell sütögetni. Mivel kijött az új Against Me! lemez, ami kritikán aluli, inkább hallgassuk meg a régi, igazi lemezeiket, minél többször.

A felvágott hagymát sózva olajon pirítottam, majd a tűzről lehúzva összekevertem egy kanál liszttel és kevés pirospaprikával. Ráöntöttem a beáztatott lencsét (vízzel együtt) és a megmosott gerslit, és pár percig főztem. Ment még bele: babérlevél, bors, darabolt fokhagyma, erős pista. Az eredmény felét egy üveg tálba kanalaztam (elvileg cserépbe kéne, de az nincs), a közepére dobtam egy búzakolbászt, majd a cucc második felét rápakoltam és az egészet pár órára bedobtam a kis lángon égő sütőbe (na jó, igazából elektromos), lefedve. Elvileg kéne neki vagy három óra, most tartok kettőnél, de most már tuti elhúzok aludni, szóval lesz, amilyen lesz… Remélem a kolbász feldobja egy kicsit. Ja, érdemes a vizet pótolni időnként, hogy ne legyen nagyon száraz az eredmény.

Update: ettem egy kanállal a tetejéből, egész jó, de lehetett volna fűszeresebb. Szóval nem kell spórolni a borssal és egyéb fűszerekkel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése