2010. március 4., csütörtök

Magos káposzta

Nem halt meg a blog, csak pár napig nem kellett főznöm. Kaptam tippet, hogy indítsak vendéglős sorozatot, de inkább nem teszem, mert csak a fikázás menne. Szóval csak annyit, hogy korábbi emlékek alapján a Napfényes ízekben a kiszolgálással van gond, friss élmények szerint pedig az Espa Bio Hotelben  egyáltalán nem tudják, mi az a vegetáriánus kaja, nem ajánlom senkinek.

Ma egy kb. egy hete vásárolt, hűtőben talált lilakáposztát használtam fel a holnapi ebéd elkészítéséhez. Régebben nem voltam hajlandó megenni a párolt káposztát, de változnak az idők, és már párszor próbálkoztam vele viszonylag sikeresen. Mai receptem alapja két netes cikk, az egyik diós káposztát, a másik karamellest ír le, ezeket vegyítettem.

Magos káposzta


Hozzávalók:
egy kisebb fej lilakáposzta
2 alma
magok ízlés szerint (szezámmag, napraforgómag, köménymag, dió)
nádcukor
kevés olaj
kevés ecet
fűszerek (só, bors)

Idő: Jó egy óra kell hozzá, hallgatnivalónak 19 CD-nyi oldschool csajpunkot ajánlok, igen komoly anyagról van szó!

Kezdetben a négyféle magot (oké, a kömény kicsit csalás) egy száraz serpenyőben pirítottam, ami jó ötletnek tűnt, meg jól is néz ki, csak a szezám gyorsan elkezd pattogni és beteríteni az egész konyhát, amíg a napraforgó és a dió még csak meg sem pirul. Szóval szerintem ajánlott ezeket külön pirítani. 


Kevés olajba nádcukrot kevertem, majd melegítettem. Elég gyorsan elkezdett égni, szóval a közepes vagy kis láng ajánlott. Ez után az egyik recept szerint kevés ecetet (almaecet nem volt itthon, szóval simát) öntöttem rá (fél kanál), ennek következtében újabb réteg fröcskölő cuccal terítettem be a konyhát. Szóval az ecetet szerintem érdemesebb lehet később beleönteni. Amikor megnyugodtak az elemek, beledobtam a korábban felvágott, megsózott és kicsit állni hagyott káposztát, majd a feldarabolt almát is. Színes borsot őröltem rá, majd idővel a magvakat is belekevertem. Vártam, amíg jó nem lett, utófűszereztem, aztán kész. Előrecsomagolt búzaburgerrel lesz ez holnap az ebéd.

Sejtésem szerint annyi hasznos vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak az összetevők, hogy ennél egészségesebb kaja kevés lehet.

5 megjegyzés:

  1. BAZMEG az a csajpunk valogatas nagyon durva!

    VálaszTörlés
  2. Mi is néztük már a Dettivel hogy elmegyünk ebbe a hotelbe de mikor megnéztük a honlapját akkor esett le hogy ennek semmi köze ezen azon kivül hogy odaírták a nevébe hogy bio meg van valami ilyen szobájuk talán....voltál ott?

    VálaszTörlés
  3. Zsambek szelen van, nincs ott semmi. Zsambekra be lehet setalni es megnezni a templomromot (nekunk nem volt ra ido). A hotelban nem sok mindent lehet csinalni, van egy kis medence, egy kis pezsgofurdo meg szauna, semmi extra, szabadteri medence, ami meg zarva volt, bowling, squashpalya, de ezekert valszeg kulon fizetni kell. Egy ejszaka 20 rongy, kaja is kurva draga, en tok bena vega kajakat kaptam, mar amikor egyaltalan kaptam. Bionak az eg vilagon semmi bio nincs benne. Semmikepp nem ajanlom.

    VálaszTörlés
  4. Danikám leveseket mért nem főzöl? Pedig ahogy anyukám szokta mondani: "Levest, azt kell enni!"

    VálaszTörlés
  5. Tervezem, csak mivel nem tudom bevinn meloba, nincs ra gyakran szukseg. De majd lesz.

    VálaszTörlés