2010. március 8., hétfő

Rakott kelbimbó

Pénteken a zöldségesnél kiszúrtam egy tálca kelbimbót. Elég rég nem ettem már (a cégnél mindig szalonnával ízesítették), szóval meg is vettem, majd jött Google barátom, és máris csomó mindent megtudtam az adott zöldségről. Végigolvastam pár receptet, megnéztem, mi van itthon, emlékeztem a szokásos otthoni prézlis kelbimbóra és már össze is állt a mai recept. Az eredményről nem tudok beszámolni, mert csak holnap kóstolom meg.

Rakott kelbimbó


Hozzávalók
1 tálca kelbimbó
3 répa
1 lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
fél doboz yofu
1 kocka tofu
10-20 dkg zsemlemorzsa
olaj
kevés ecet
fűszerek (só, bors, köménymag, …)

Idő: el lehet pepecselni vele egy darabig, a sütésre is kell legalább fél óra, szóval hallgassunk főzés közben Tsunami Bomb-ot, sokat! Az apropó az, hogy holnap (ma) este a Mappában játszik a Nothington, amiben két tag is a TB-ból van.

A kelbimbókat a neten olvasottak szerint tisztítottam meg, tehát a végükből kicsit levágtam és ahol kellett, a mocskos külső leveleket levettem. Aztán 10 perc alatt félig megfőztem az eredményt sós, kissé ecetes köményes vízben. A répa a legutóbbi vegangulyásból maradt, szóval nem volt épp friss, fel kellett már használni. Pucolás után felkarikáztam és kevés olajon megpároltam. A répákat kihalásztam, az olajba tökmagolajat öntöttem és megsütöttem benne a lapokra vágott tofut, kis borsot szórtam rá. A zsemlemorzsát serpenyőben kevés olajjal megpirítottam, vigyázat, könnyen odaég! Ez után következhetett az alapanyagok egymásra rétegzése. A kelbimbókat a prézlibe kevertem, a nagyobbakat félbevágva, majd ezt egy kiolajozott üvegtál aljára öntöttem. A kelbimbóra jött a répa-, majd a tofuréteg, majd felkarikázva a lilahagyma.



A fokhagymát apró kockákra vágtam és a yofuba kevertem, majd az eredményt ráöntöttem a többire. Legalább fél órát gondolom érdemes sütni, de igazából fene se tudja, mikor jó. Holnap kiderül, milyen lett.

Update: nagyon finom, ajánlom mindenkinek!

4 megjegyzés:

  1. Szia! Szeretnék neked mielőbb egy e-mailt küldeni. Kérlek, küldd el a címed a vegavera(kukac)citromail.hu címre! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. ezt természetesen mellbimbónak olvastam

    VálaszTörlés