2010. május 10., hétfő

Spenótos gomba hajdinávál

A hajdinakása állítólag régen menő kaja volt Magyarországon, mostanában a hajdina is alig ismert. Pedig van benne sok vitamin meg ilyenek. A spenót pozitív tulajdonságairól többet nem regélek, csak újra megemlítem a spenótreceptek blogot. A mai recept amúgy teljesen improvizatív, szokás szerint amit épp találtam itthon, azt használtam.

Spenótos gomba hajdinávál


Hozzávalók:
negyed kg hajdina
egy kis fej hagyma
fél kg spenótlevél
negyed kg gomba
néhány fokhagyma
olaj
fűszerek (só, bors, vegeta, fokhagymakrém, szárított jalapeño, stb.)

Idő: egy óra alatt tuti kész, ez alatt háromszor hallgatható meg az Another Way Holtágak az Ártérben című alapvetése. Oké, bevallom, én nem vagyok AW rajongó, de annyira dícséri mindenki ezt a lemezt, hogy nekem is meg kellett hallgatnom.

A hajdinával kezdtem, a csomagoláson leírtak szerint jártam el (nagyjából). Kevés olajon karikákra vágott hagymát melegítettem, majd a megmosott hajdinát háromszoros mennyiségű vízzel, sóval és bio vegetával (amit Kontitól kaptam, köszi) feltettem főni 25 percre.

A spenót jó földes volt, szóval igazán jó móka volt egyesével lemosogatni a leveleket és a szárukat letépegetni. Az eredményt vékony csíkokra vágtam majd a feldarabolt fokhagymákkal együtt egy fazékba dobtam kevés olajra. Tök jó nézni, ahogy a rengeteg spenót összeesik és megzöldül. Rádobtam a most sajnos konzerves gombát (ezt találtam itthon), szórtam rá sót, borsot, raktam rá még fokhagymakrémet, majd rájöttem, hogy az egészet szárított jalapeño-val fogom megbolondítani. Ez persze kihagyható. Kavargattam, amíg a víz el nem főtt.

Az eredményt dobozba pakoltam, alig várom a holnapi ebédidőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése