2010. május 7., péntek

Rizses zöldség

Örömmel jelentem, visszatértem. Mostantól igyekszem jó bloggerként naponta postolni, megvannak a fotók a kimaradt ételekről, szóval emlékezetből le fogom írni, miket csináltam. Ma viszont friss, új ötlet következik. Az alapja a korábban már bejegyzett rizseshús, csak szója helyett padlizsán és spárga van benne, persze más is használható simán.

Rizses zöldség


Hozzávalók:
1 kisebb padlizsán
1 csomag zöld spárga
1 hagyma
1 csomag retek levele
30-40 dkg rizs
olaj
fűszerek (só, bors, paprika, tárkony, oregano, szójaszósz ...)

Idő: a spárgával el lehet szórakozni, hallgassuk meg a Mad Sin új albumát főzés közben!

A padlizsánt felszeleteltem, besóztam a szeletek mindkét oldalát és kicsit állni hagytam. Így nem lesz keserű. Idővel érdemes lemosni a sót, aztán lehet kockázni. A spárgák végét krumplipucolóval meghámoztam, így talán nem lesz annyira fás. A végüket levágtam. Aztán ezt is lehet kisebb darabokra vágni. A hagymát kockázva olajon fonnyasztottam, sóztam, tűzről lehúzva szórtam rá pirospaprikát, igy már meg is lett a pörköltalap. A zöldségeket kevés vízzel pároltam pár percig ezen, szórtam rá tárkonyt meg oreganot (hogy miért pont ezeket, ne kérdezd), majd ráöntöttem a rizst és adtam hozzá még vizet. Figyelni kell a kevergetésre innentől, mert könnyen odaég. Idővel hozzászórtam az apróra vágott reteklevelet (nemrég olvastam róla, hogy menő dolog), sóztam még meg raktam bele szójaszószt, aztán főztem, amíg jó nem lett. A vizet többször pótolni kellett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése