2010. október 2., szombat

Padlizsános, szejtános bulgur

Pár hónapja felfedeztem végre a közeli piacot, ahol szinte mindent be tudok szerezni, így a sarki méregdrága zöldségest és a shopping centereket is egyre inkább hanyagolni tudom. Péntek este már berugni sincs erőm általában, így szombat reggel ki tudok menni a piacra. Stratégiám egyszerű, a termelőktől igyekszem mindent megvenni, a „nagyipari” árusokat elkerülöm, ha lehet. Van fasza savanyúságos is, hamarosan újra székelykáposzta lesz a menü. A mai recept alapanyagai a piacról vannak, ötlete hasonlít a vegetáriánus rizseshúshoz.

Padlizsános, szejtános bulgur


Hozzávalók:
15-20 dkg bulgur
1 fej hagyma
néhány gerezd fokhagyma
1 padlizsán (én 2 kicsit vettem)
tetszőleges adag kockázott szejtán
egy csomag újhagyma
petrezselyem és zellerlevél
olaj
fűszerek (só, bors, tárkony, szójaszósz, chili, plusz ami eszedbe jut)

Főzéshez mi mást ajánlhatnék, mint az új Bad Religion albumot.

A recept teljesen improvizatív, bármi lecserélhető benne természetesen. A szejtánt búzasikérből főztem a szokásos módon, kicsit rágós lett, valószínűleg kevés volt benne a sütőpor. A fűszerekből se raktam bele túl sokat, de azért nem lett rossz. A padlizsánt felkarikáztam, besóztam, hagytam kicsit állni, lemostam, majd felkockáztam. A hagymát felvágtam, olajon megpirítottam, megsóztam, aztán rádobtam a padlizsánt meg a szejtánt. Kicsit pároltam kevés víz és szójaszósz hozzáadásával, majd ráöntöttem a bulgurt és vizet. A múltkoriakból tanulva számoltam azzal, hogy a bulgur szépen megdagad. Szórtam bele mindenféle fűszereket, aprított fokhagymát, plusz friss petrezselymet és zellerlevelet, amiket rámsóztak a piacon. Amikor már majdnem kész volt, hozzádobtam a felkarikázott hagymát is (levél maradhat persze!). Megvártam, amíg elfő a felesleges lé, aztán kész is volt. Én simán megettem belőle két tányérral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése