2010. október 31., vasárnap

Kelkáposztás rizstészta répalepénnyel

Kezdjük egy kis propagandával a Food Not Bombs-ról és a freeganizmusról:
http://www.youtube.com/watch?v=jKMsIEtuTRw
http://index.hu/video/2010/10/30/kukakaja1/


Az egy hete hűtőben álló répa és kelkáposzta végre ebéddé alakult! A recepteket a nosalty-ról vettem innen és innen, kisebb átalakításokkal. A répás cuccot elbénáztam, de az eredmény azért ehető lett.

Kelkáposztás rizstészta répalepénnyel



Hozzávalók:
egy csomag rizstészta (vagy bármi más tészta)
fél fej kelkáposzta
néhány répa
pár kanál liszt (eredetileg csicseri, én rozslisztet használtam)
szójatejszín (opcionális)
egy fej hagyma
pár gerezd fokhagyma
olaj
fűszerek (só, bors, chili, kakukkfű, köménymag, stb.)

Idő: el lehet bénázni vele egy órát is akár, szóval a Spark új EP-jét érdemes többször egymás után meghallgatni főzés közben

A répás cuccal kezdtem, a répákat megpucoltam és lereszeltem. Raktam bele fél fej hagymát kockázva, majd az eredményt megsóztam, kanalaztam bele lisztet, öntöttem rá kevés vizet, szórtam bele kakukkfüvet meg egyéb érdekes fűszerkeveréket. Az eredeti recept szerint ez elég jól összeáll, nekem nem nagyon sikerült jó állagot elérni. Elvileg serpenyőben kell megsütni, én kiolajozott tepsiben próbálkoztam, gondoltam, így kevésbé gáz, ha szétesik az egész cucc. Szét is esett, de azért megsült valamennyire. Valószínűleg a liszt mennyiségével és a sütéssel voltak a gondok.

A kelképosztát felvágtam (torzsa kuka), a maradék fél fej hagymát olajon megpirítottam, beledobáltam a fokhagymát, majd a káposztát kevés vízzel megfőztem. Fűszerek jöhetnek, só, bors, kömény, chili, vagy bármi más. A végén kevés szójatejszínnel megbolondítottam az egészet.

A rizstészta olyan, mint az üvegtészta, csak rizsből van. Forró vízbe kell rakni 2-3 percre, majd kiszedni és kész. Elég jó cucc.

A tésztára mehet a kelkáposzta plusz hozzá a répa, két tányérral gyorsan elfogyott.

3 megjegyzés:

  1. Szia Dan!

    Én krumplival, gombával, répával, hagymával és fehérrépával szoktam tetszőleges kombinációban valami hasonlót, csak egyszerűbbet. A felvágott zöldséget besózom, ha levet eresztett, liszttel elkeverem, ha rátapadt, beleütök annyi tojást, hogy összeálljon és kis gombócokban zsírban kisütöm. Az egész gombás tapsi néven indult, de a rengeteg leányterméket nem neveztem el mind:)

    Kipu

    VálaszTörlés
  2. Most látom, hogy te nem eszel tojást... bocs. Kip

    VálaszTörlés
  3. Koszi a tippet! Eszem neha tojast, de fozeshez nem szoktam hasznalni.

    VálaszTörlés