2011. december 22., csütörtök

Vegan kakaós mangós piskóta

Volt itthon egy csomag egy éve lejárt cukrozott mangó, kellett már kezdeni vele valamit. Google a vegan piskóta szavakra kidobott pár receptet, ezt és ezt használtam kicsit kombinálva, nekem nagyon bejött az eredény!


Hozzávalók:
25 dkg liszt (én fehér és teljes kiőrlésű rozsliszt keverékét használtam)
2,5 dl szójatej
10 dkg barnacukor (én nádcukrot használtam, valszeg ha nem barna, az se gáz)
pár löttyintésnyi citromlé
egy pakk vaníliás cukor
egy pakk sütőpor
egy kanál szódabikarbóna
kb. 1 dl olaj (ezt is csak löttyintettem szóval fene tudja, mennyi)
darabolt szárított gyümölcs (esetünkben mangó, ez persze elhagyható)
jó sok kakaópor (addig szórtam, amíg szép csokis színe nem lett)

Idő: max. 3/4 óra, szóval hallgassük meg Toh Kay (Tomas Kalnoky) akusztikus Streetlight Manifesto számait!

A szójatejbe szórtam a cukrokat, beleöntöttem a citromlét, az olajat, kavargattam, majd egy másik tálban összekavartam a liszteket, a sütőport, szódabikarbónát, kakaóport. A lés cuccba belekavartam a poros cuccot, kavargattam, majd a végén a szárított gyümölcsöt is beleszórtam. A masszát sütőpapírral bélelt kis tepsibe dobtam, majd kb. 20 percig 180 fokon sütöttem. Érdemes késsel/tűvel nézni, hogy átsült-e már. A kész piskótát lehet enni magában vagy esetleg lekvárral megkenni a közepét. Ügyesebbek tortát is csinálhatnak belőle.

1 megjegyzés: