2010. június 28., hétfő

Zöldbabfőzelék sült cukkinivel

Az elmúlt napokban a saját recepttáramból főztem, volt zenekarnak vegan gulyás és humusz, a hétvégén pedig összedobtam egy vadast, házi szejtánnal. Király lett mind, büszke vagyok magamra. Hogy legyen végre új bejegyzés is, beszámolok az előző hétvégén spontánmód összerakott egyszerű de finom kajáról. Balatonon voltunk, a többiek húst ettek, szóval én főztem azokból az alapanyagokból, amik voltak. Ráadásként megettünk vagy másfél tonna málnát meggyel, nem volt rossz.

Zöldbabfőzelék sült cukkinivel

profi fotó!


Hozzávalók:
egy adag friss zöldbab
kevés liszt
egy kis hagyma
néhány gerezd fokhagyma
cukkini
mindenféle fűszerek, amiket talál az ember

Idő: nem kell sok, hallgassuk meg főzés közben Nikola Sarcevic új lemezét. Mint az köztudott, Nikola a Millencolin énekese és szólóban is elég jól nyomja.

A babot megpucoltam, a két végéből kell keveset levágni és próbálni minél többet lehúzni a szálkás részből is, úgy lesz a legjobb. Feladaraboltam, majd nekiálltam a hagymának, felkockázva olajba dobtam, megsóztam, majd idővel mehet is rá a bab vízzel. Puhuljon, fűszerezzük (só, bors, meg ami még tetszik), mehet bele a fokhagyma, aztán rántást kell csinálni, ami nálam kb. annyiból állt, hogy kevés vízben oldott lisztet kevertem hozzá. Szóvál inkább volt ez párolt bab liszttel, mint főzelék, de a bab a lényeg, nem a fehér genya, ez nem a közétkeztetés. A cukkiniket karikákra vágtam és páclébe dobtam. Mindenféle fűszereket, amiket találtam beleszórtam vízbe, öntöttem hozzá kevés olajat, majd a cukkinit. Hagytam kicsit állni, majd szépen átsütöttem. Baromi egyszerű, mégis megdicsérték a húsevő haverok is az eredményt. Csak a jó fűszereket kell eltalálni. Friss kenyérrel érdemes megenni az egészet.

A képek telefonosak, bocs...

sül a cucc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése