2010. június 17., csütörtök

Rakott tök

Semmi okos felvezető szöveg nem jut az eszembe, szóval térjünk a lényegre! Ja de, egyetek friss gyümölcsöt sokat, amíg van, mert az jó!

Rakott tök


Hozzávalók:
1 főzőtök
egy csomag szójagranulátum (a Haas az fasza)
2 nagy paradicsomkonzerv
1 fej hagyma
néhány szem újkrumpli
sörélesztőpehely, ha van
olaj
fűszerek (só, bors, paprika, vegeta, tárkony, majoranna, chili, stb.)


Idő: sütéssel együtt lesz idő bőven meghallgatni két poppunk lemezt a Bangers és Dirty Tactics zenekaroktól, jövő szerdán ingyenes bulin játszanak a Tündérgyárban.


Első körben megfőztem az újkrumplikat, mivel új, csak pár perc kell nekik (jól szétfőztem persze), pucolással nem szórakoztam, a héjában van úgyis a vitamin. Félreraktam kihűlni, és nekiálltam a hagymának. Olajon pirítás, sózás, tűzről lehúzva paprika következett, majd rádobtam a vegetás vízbe áztatott szóját. Főztem egy darabig, fűszereztem mindenfélével, ami eszembe jutott (bors, tárkony, majoranna, stb., faszán összeállt minden fűszerem a párás meleg időben sajnos), majd végül beleraktam a paradicsomkonzerveket. Ez után már fröcsög mint az állat, szóval lehet konyhát takarítani, ha nem figyel az ember. Ha kész a cucc, lehet pucolni a tököt, majd karikázni. A belső magos részt kivágtam, a félköröket olajos üvegtálba pakoltam, ráöntöttem a szójás cuccot, a tetejére krumpliszeleteket pakoltam. A krumplira lehet sajt helyett sörélesztőt nyomatni, aztán irány a sütő. Szokás szerint hatalmas adag lett, két tálnyi. Az egyiket megsütöttem, a másik megy a hűtőbe, nem kell valakinek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése