2010. április 22., csütörtök

Mézes répa fokgyamás gerslivel

A mai recept legalább egy hetes, szóval nem biztos, hogy pontosan emlékezni fogok, hogy hogy csináltam. Az ihlet a malac nem ebédről származik, ami még mindig nagyon király. Oké, a méz nem vegan, de azért remélem befér ebbe a blogba a recept. Citromvirág-mézet használtam, amit még az olaszoknál vettem és már eléggé az üveg aljára volt száradva.

Mézes répa fokhagymás gerslivel


Hozzávalók:
pár répa
kevés méz
valamennyi gersli (árpagyöngy)
néhány gerezd fokhagyma
szójaszósz
olaj
fűszerek (zsálya, oregano, petrezselyem, só, bors, stb.)

Idő: nem kell sok idő, hallgassunk bele a Slackers új albumába főzés közben!

A répát a malacos blog leírása szerint készítettem el kb., kisebb darabokra vágtam, majd kevés szójaszósszal és vízzel higított mézzel nyakon öntöttem. Olajban sütöttem egy darabig, a víznek köszönhetően főtt, puhult is. Hogy érdekesebb legyen az íze, zsályát és oreganot szórtam rá. Hogy illenek-e ezek hozzá, arról fogalmam nincs. A feltét kb. ennyi volt, a gerslit a zsákon leírtak szerint dupla mennyiségű vízben felforraltam, dobtam hozzá fokhagymát meg egyéb fűszereket (só, bors, petrezselyem), majd 15 percig állni hagytam. Mivel még nem tűnt jónak, főztem egy darabig. Egész ehető lett, bár még lehetett volna valamivel fűszerezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése