2010. április 5., hétfő

Kelkáposzta főzelék lencsefasírttal

Az ebéd ma egy király vegan pizza volt borsós spárgás kukoricás feltéttel, de mivel pizzás recept már volt, megosztom a kedves olvasókkal a holnapi ebédem elkészítésének történetét. A főzelék egy nosalty-s recept alapján készült, a lencsefasírtot Verától, a Think Again dobosától tanultam tavaly nyáron. Mindkét kaja pofon egyszerű, az eredmény remek!

Kelkáposzta főzelék lencsefasírttal


Hozzávalók:
egy kis fej kelkáposzta
néhány krumpli
pár gerezd fokhagyma
kevés liszt
kevés olaj
fűszerek (só, bors, paprika, köménymag, stb.)

egy marék lencse
fél marék bab
valamennyi liszt
fűszerek (só, bors, vegeta, tárkony, majoranna, stb.)

Idő: egy órát legalább el lehet szúrni vele, hallgassuk meg közben az új Think Again lemezt, amit a Kid Like Us Recordstól és a zenekartól is meg lehet venni.

Kezdjük a főzelékkel! A lépések persze párhuzamosíthatók a fasírttal. A krumplit megpucoltam, kockákra vágtam és nem túl sok vízbe hajítottam, sóval, darabolt fokhagymával, köménymaggal főzni kezdtem. A káposztát csíkokra vágtam, majd a kurmplihoz dobtam, majd pár percig főztem. Kb. ennyi a főzelék, a végén ízlés szerint lehet sűríteni, én kevés rántást csináltam hozzá: kevés lisztet olajjal összekevertem és kicsit megpirítottam, kevertem hozzá borsot meg pirospaprikát, majd az eredményt vízzel higítottam és a főzelékhez kevertem és főztem pár percig. Szokás szerint odaégett, de ezen már meg se lepődtem.

A lencsét és a babot mosás után pár órára vízbe áztattam, majd vegetával megszórtam és egy fazékban addig főztem (vizet pótolni kell!), amíg jól szét nem főtt. A bab nekem jobban bírta, de nem baj, ha kicsit darabos a végeredmény. Fűszereztem sóval, borssal, tárkonnyal, majorannával, igyekeztem minél inkább elfőzni a levét, majd az eredményt liszttel addig kevertem, amíg jó nem lett az állaga. Ha már nem tapad nagyon az ember kezéhez, akkor okés, lehet belőle kis fasírtokat formázni, majd olajban megsütni. Érdemes lapos fasírtokat készíteni, így jobban átsül és nem is kell hozzá olyan sok olaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése