2009. december 22., kedd

Tészta póréhagymás padlizsánkrémmel

Úgy tűnik, a padlizsán nem terem télen Magyarországon. Erre csak akkor jöttem rá, amikor 700 Ft-ot fizettem egy szebb darabért a sarki zöldségesnél. Alapelvem a “Kaján nem spórolunk!”, meg amikor 600 Ft egy sör az A38-on, akkor talán ez is belefér.

Tészta póréhagymás padlizsánkrémmel


Hozzávalók:
1 padlizsán
1 póréhagyma
1 kisebb fej hagyma
néhány gerezd fokhagyma
olajok
tészta
fűszerek (só, bors, oregano, …)

Idő: az Undying – Whispered Lies of Angels-t egyszer tuti meg bírod hallgatni alatta, turmixolás közben úgysem hallatszik semmi. Vegan kajához vegan metalcore!

A fórumon korábban már kitárgyaltuk a különböző padlizsánkrém recepteket, én maradtam a korábban már kipróbáltnál, csak kicsit felturbóztam. Előnye, hogy a padlizsánt nem kell megpucolni (úgyis a héjában van a vitamin, nem?). A padlizsánt felkarikáztam, megsóztam, majd állni hagytam pár percig, így nem lesz keserű. Olaj gyanánt a Floriol duo nevű csodát használtam (kukoricacsíra- és szőlőmagolaj), ebbe ment a kockázott hagyma, a só, majd a lemosott, kockázott padlizsán, egy kis víz, majd mehet a puhítás fedő alatt további fűszerek alkalmazásával (bors és oregano volt a mai tipp). A póréhagymának a zöld végén estem neki, így a fehér vége megmarad nyers fogyasztásra. Amikor már alakult a padlizsán, rádobtam a póréhagymát, majd még kicsit később a feldarabolt fokhagymát. Pár perc kavargatás következett.


Amíg ez a cucc kihűlt, nekiálltam tésztát főzni. Valami menő olasz durumról van szó, biztos jobb, mint a hazai x tojásos. 11-12 perc főzési időt írt, ennyi ideig főztem sós, olivaolajjal megbolondított vízben. Persze nyers maradt, de ezt csak jóval később realizáltam. Tanulság: meg kell kóstolni legközelebb szűrés előtt. Olaszországi tartózkodásom alatt tanultam meg, hogy mindig mindenbe érdemes olivaolajat rakni. Ha extra-szűz, az még jobb, gondolom. A padlizsános katyvaszt tehát olivaolajjal turmixoltam, elég jó lett. Egy része a tésztán végezte, a maradék kenyérre kenhető. A fotó kedvéért még vegan sajtot is reszeltem rá, a tálalás részén meg lehetne dolgozni…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése