2009. december 25., péntek

Első süteményem

Régóta terveztem valamilyen vegan süti elkészítését, gondoltam, majd a blogban is jól fog kinézni. Aleszka túratársamtól kaptam a következő receptet, az eredmény elég érdekes lett.

Az eredeti leírást gyors googlizás után itt meg is találtam, tessék csekkolni!

Körtés-barackos-zabpehlyes elbaszott süti

Elkészítési idő: a New Dead Project – Permanent Apocalypse-t legalább 4x végig lehet pörgetni, letöltés link nincs, vegyétek meg Némónál!

Első felfedezésem az volt, hogy szinte az összes margarin tartalmaz tejport. Még a tök drága Bertolli is. Vettem tehát bio margarint, de az meg már annyira drága volt, hogy sajnáltam a sütibe. Meg méz is kell bele, szóval így végképp nem vegan a cucc. Vettem tortaformát is, Auchan minőség, az első süti felvágása után már benne maradtak a késnyomok. A recept nyers körtét javasol, túratársam tanácsára ezt befőttre cseréltem, és kibővítettem barackkal is. Első meglepetés – a konzverves gyümölcs is kemény, tehát nekiálltam főzni a hozzávalókkal. A reszelt citrom héjáról sok rosszat olvastam a tudatos vásárlón, szóval kis bűntudattal reszeltem bele. Jó sokáig kellett főzni, mire puha lett. A “tészta” elkészítése közben realizáltam, hogy a huszonx cm átmérőjű tortaforma nem igazán lesz jó (a recept 18-ast ír), mert kevés lesz a cucc. Adagoltam hát bőven a bio zabpelyhet, ettől csak sűrűbb lett az egész. Életemben nem használtam még sütőpapírt, tehát jött a következő kérdes – vajon a papírt is ki kell kenni margarinnal, vagy csak a forma falát? A biztonság kedvéért raktam mindenhova, majd kézzel próbáltam lefektetni a torta alsó rétegét. Ráöntöttem a gyümölcsös főzeléket, majd a maradék sűrű masszát rádobtam, ezzel kellett volna befedni. Na itt már csak röhögtem a helyzeten, a felét se fedte le, de ahova raktam, ott persze kiszorította a gyümölcsöt. Ha már idáig eljutottam, megsütöttem, itt az eredmény:


Ahova nem került a tetejére tészta, egész jó lett. Szóval én úgy javasolnám elkészíteni, hogy vagy csak az aljára kell zabpelyhes réteg, vagy tényleg kisebb sütőformát kell használni, esetleg a mennyiségeket kb. megduplázni. Jó étvágyat! :)

2 megjegyzés:

  1. A sütőpapír a világ legnagyobb találmánya, nem kell vajazni/lisztezni, csak betolod a tészta alá. Simán lejön róla bármi (feltéve, hogy nem égeti oda az ember), sokkal könnyebb utána elmosogatni az edényt is.

    VálaszTörlés
  2. Kosz, alkalmazni fogom.

    VálaszTörlés