2009. december 21., hétfő

Karalábé-pörkölt tarhonyával

A tervek szerint a bejegyzések saját főztömet mutatják be. Nem lesznek menő fotók, mindenféle bio okoskodások, csak többnyire gyorsan összehozható ételek, amiket (általában) meg is bírok enni. A lényeg a kisérletezés és a változatosság, olyan ez, mint a punk-rock. Ugyanolyat úgyse fogsz főzni, inkább ötetet adhat saját kaja elkészítéséhez. A mennyiségek és a fűszerezés a magyar konyha alapelveit követik, azaz mindent csak érzésre!

Karalábé-pörkölt tarhonyával



Hozzávalók:
2 fej karalábé (puhább zöld, nem a lila)
1 fej hagyma
pár gerezd fokhagyma
néhány karika zöldpaprika
tarhonya
olaj
fűszerek (só, bors, pirospaprika, piros arany, tárkony, petrezselyem, őrölt babér, ....)

Idő: Az étel elkészítése alatt kb. 3-4x lehet meghallgatni az új Ninpulators demót.

Nem akartam megint szójapörköltet csinálni, meg pár napja szóba került a zöldbab-pörkölt, szóval gondoltam, biztos meg lehet ezt csinálni karalábéból is. És tényleg! Forró olajba dobtam a felvágott hagymát, megsóztam, kicsit később a fokhagymát is, majd tűzről lehúzva ment bele a pirospaprika. A megpucolt, kockázott karalábét vízzel együtt rádobtam, majd lefedbe próbáltam megpuhítani. Persze többször odaégett, szóval érdemes figyelni rá, vizet pótolni. Fűszerezés találomra, ahogy szoktam: bors, tárkony, piros arany (csípős persze), őrölt babér. Amikor megpuhul a karalábé, kész. Köretnek találtam egy fél zsák tarhonyát (nem vegan sajnos), ezt olajon megpirítottam, majd felöntöttem vízzel. Hogy ehetőbb legyen, raktam bele feldarabolt zöldpaprikát meg egy kis petrezselymet (előre csomagolt kockából), meg sót. Ezt is addig kell főzni, amíg jó nem lesz (ki gondolta volna?). Holnap ez lesz az ebéd.

1 megjegyzés:

  1. Teljesen jó és finom, de egy valami kimaradt! a rántás.
    én még egy kis petrezselymet és borsót szórtam bele, és barna rizzsel ettem. nyami!

    VálaszTörlés