2010. július 29., csütörtök

Rakott zöldségek

A mai receptet eredetileg rakott zöldbabnak akartam hívni, de a hagyományos rakott babhoz nem sok köze van. Azt is meg lehetett volna csinálni rizses szójagranulátumból, de inkább mindenféle egyéb zöldségeket pakoltam a bab alá és fölé. Nem lett extra nagy szám az eredmény, de ehető, meg valahogy biztos fel lehet turbózni, hogy még jobb legyen. Leírom, én hogy csináltam.

Rakott zöldségek


Hozzávalók:
fél kg. zöldbab
néhány szem krumpli
2 hagyma
egy nagy cukkini
egy doboz yofu
néhány nagyobb fej gomba
fűszerek

Idő: a bab és krumpli pucolás időigényes, szóval hallgassunk hozzá egy hosszabb Bad Religion lemezt annak örömére, hogy idén is játszanak Budapesten a nyáron.


A krumplit megfőztem, a zöldbabot megpucoltam, majd sós vízben ugyancsak főztem pár percig. A yofut mindenféle fűszerekkel összekevertem, majd nekiálltam rétegezni. Krumpli, bab, fűszeres yofu, előre besózott és lemosott, felkarikázott cukkini, megpucolt gombaszeletek, hagymaszeletek. A tetejére is kentem yofut, aztán kész. Lehetett volna az aljára olajat rakni, hogy a krumpli jobban megsüljön, esetleg valami szószt még ráönteni, esetleg a tetejére paradicsomot pakolni, de ezek csak később jutottak eszembe... Azért egész ehető lett.

A maradék gombából gombás padlizsánkrémet csináltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése