2010. november 27., szombat

Mit kenjek a kenyérre? 12 – Lencsekrém

Egy ideje fut egy egyelőre név nélküli kezdeményezés (nekem a “Vegan Gárda” javasolt név eléggé tetszik), punk koncerteken becsületkasszás vegan kajáldát csinálnak páran ezzel is népszerüsítve ezt az életstílust. Szokott lenni szendvics minden jóval, sütik, néha tea is. Legutóbb Fehérváron találkoztam ilyen vegan büfével az állatmenhely-segélybulin. A recept a büfé kínálatából származik, a punkportál fórumáról van.

Lencsekrém


Hozzávalók:
nem túl sok lencse (nekem szokás szerint iszonyat mennyiség lett)
egy fej hagyma (vagy lilahagyma)
pár gerezd fokhagyma
olaj, olivaolaj
fűszerek (só, bors, paprika, vegeta, babérlevél, zöldfűszerek, chili, stb.)

Idő: jó fél óra, hallgassuk meg hozzá az új Bad Religion tribute albumot!

A lencsét beáztattam pár órára, majd vegetás vízben babérlevéllel megfőztem. A hagymát felvágtam, olajon pároltam, tűzről lehúzva paprikát kevertem bele, raktam bele apróra vágott fokhagymát, majd a lencsét. Kavargattam még egy kicsit tűz fölött, fűszereztem mindenfélével, ami eszembe jutott (só, bors, majoranna, chili, az eredeti recept borsikafüvet ír, de az nekem nincs), majd leturmixoltam olivaolaj hozzáadásával. Kenyérre kenve tetszőleges zöldségekkel nagyon finom. A recept szerint csicseriborsóból ugyanígy lehet csinálni krémet, majd kipróbálom valamikor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése